Garantie en defecten

Garantie

Heeft u een probleem met uw aankoop en wilt u een garantieclaim indienen? Volg dan deze stappen om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.

  1. Heeft u het aankoopbewijs? (kassabon of factuur - dit kan ook digitaal)
  2. Is de aankoop gedaan binnen de garantie termijn? Op al onze prododucten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. De garantie is minimaal 1 jaar en in de meeste gevallen 2 jaar. Is een artikel ouder dan 2 jaar dan is in bijna alle gevallen de garantie termijn verstreken.
  3. Is het probleem met het artikel het gevolg van een fout van de fabrikant?
  4. Indien de bovenste drie punten met JA beantwoord worden kunnen wij uw garantieclaim in behandeling nemen.

Garantiebehandeling via telefoon

Het is in de meeste gevallen niet mogelijk een garantieclaim via de telefoon te doen. Dit komt omdat wij bepaalde informatie nodig hebben die niet telefonisch te verwerken is. Belt u toch liever eerst houdt u er dan rekening mee dat wij u zullen vragen informatie aan te leveren via e-mail of naar de winkel te komen.

Garantiebehandeling via e-mail

Wij hebben onderstaande gegevens nodig zodat wij uw claim kunnen opstellen en verwerken.

  1. Stuur per e-mail een duidelijk klacht omschrijving. Hoe meer informatie u ons stuurt, hoe beter wij de claim kunnen opstellen.
  2. Stuur per e-mail foto's van het probleem indien dat mogelijk is en u vermoedt dat dit meer informatie biedt.
  3. Zorg dat het aankoopbewijs bijgesloten is in de e-mail of dat het factuur of kassabonnummer in de e-mail vermeld wordt.
  4. Zorg dat uw volledige adresgegevens en mobiele telefonnnummer in de e-mail vermeld staan.

Nadat wij deze gegevens ontvangen en gelezen hebben nemen wij binnen enkele dagen telefonisch contact met u op, wij zullen de claim dan met u doornemen. Wanneer het artikel fysiek naar onze winkel moet komen ter beoordeling of om naar de fabrikant verzonden te worden laten wij u dat weten en kunt u het artikel opsturen of afgeven in onze winkel.

Garantiebehandeling in onze winkel

Bent u in staat met het artikel naar onze winkel te komen dan nemen wij het artikel direct in voor u. In sommige gevallen kunnen wij meteen aangeven hoe het proces zal verlopen, in andere gevallen moeten wij eerst contact hebben met een fabrikant en hebben wij wat meer tijd nodig.

Wanneer u naar de winkel komt hoeft u geen extra informatie voor te bereiden anders dan ons vertellen wat het probleem is.

Garantie KTM

Bij aankoop van een nieuwe KTM krijgt u standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Met een KTM-motorfiets ben je “READY TO RACE” en altijd uitgerust met het hoogste niveau van veiligheid en kwaliteit. Want het KTM- garantiepakket beschermt je op betrouwbare wijze tijdens al jouw ritten. Tot kort voor het verstrijken van de KTM-fabrieksgarantie kan je de vervolggarantie voor 12 of 24 maanden afsluiten en kan je tot 10 jaar langer rijden zonder zorgen, veilig en zonder reparatiekosten*. Want deze garantie kan je elk jaar kort voor het verstrijken met 12 maanden verlengen (totdat de motorfiets een leeftijd van 12 jaar heeft vanaf de eerste toelating of tot een kilometerstand van 80.000 km).

De garantie dekt alle onderdelen van je motorfiets, alleen typische slijtageonderdelen zoals remblokken, banden of lampen zijn uitgesloten. Uiteraard geldt het KTM-garantiepakket ook als je motorfiets tijdens de garantieperiode meerdere keren defect geraakt. Jouw officiële KTM-dealer geeft je graag meer informatie.

In geval van reparatie dekt de garantie de volledige kosten van arbeid en materiaal, zelfs als jouw motorfiets meerdere keren defect is. Alleen als het totale aantal gereden kilometers meer dan 50.000 bedraagt, worden de materiaalkosten pro rata de effectieve kilometerstand terugbetaald.

Voorwaarden:

- De motorfiets is gekocht bij een geautoriseerde KTM-dealer in een van de deelnemende landen (België, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zwitserland).
- Alle service- en onderhoudswerkzaamheden zijn op tijd uitgevoerd door een geautoriseerde KTM-dealer en in Dealer.net opgenomen.
- Alle wijzigingen in de eigendom/het houderschap van de motorfiets zijn geregistreerd.
De garantieverlenging wordt afgesloten op het moment van aankoop of tijdens de fabrieksgarantie van 24 maanden.
- Neem voor meer informatie contact op met je KTM-dealer.

Garantie Kawasaki

Bij aankoop van een nieuwe Kawasaki krijgt u standaard 4 jaar fabrieksgarantie. Binnen deze 4 jaar kunt u garantie bij kopen. 

U krijgt geen garantie op:

- Banden

- Remmen (3 maanden)

- Accu (3 maanden)

- Lak

- Andere slijtage delen

Garantie Scooters

Bij aankoop van een nieuwe scooter krijgt u standaard 2 jaar fabrieksgarantie.

U krijgt geen garantie op:

- Banden

- Remmen (3 maanden)

- Accu (3 maanden)

- Lak

- Andere slijtage delen

Defecten

Heeft u defect artikel en wilt u dat wij dit beoordelen, repareren of op een andere manier in behandeling nemen? U kunt het artikel opsturen of afgeven in onze winkel.

Afgeven in de winkel

Bent u in staat met het artikel naar onze winkel te komen dan nemen wij het artikel direct in voor u. In sommige gevallen kunnen wij meteen aangeven hoe het proces zal verlopen, in andere gevallen moeten wij eerst contact hebben met een fabrikant of reparateur en hebben wij wat meer tijd nodig.

Opsturen

Wij hebben onderstaande gegevens nodig zodat wij uw zo goed mogelijk kunnen helpen.

  1. Zorg voor een duidelijke klacht omschrijving. Hoe meer informatie u ons stuurt, hoe beter wij kunnen beoordelen wat er moet gebeuren.
  2. Zorg dat uw volledige adresgegevens, mobiele telefonnnummer en e-mail adres vermeld zijn.

Nadat wij deze gegevens ontvangen en gelezen hebben nemen wij binnen enkele dagen telefonisch contact met u op om de mogelijkheden met u door te spreken.

Verzend- en winkeladres

Vos Oss Motoren

Singel 1940 1945 320a 

5348 PVOss